Mød vores medarbejdere

Lær mere om, hvordan det er at arbejde hos Tibnor, og mød nogle af medarbejderne bag vores succes.

Tibnor er en virksomhed, der består af mennesker, og koncernens medarbejdere gør os til det, vi er.

Viktorija Kadiseva

Salgschef, Tibnor
Riga, Letland

Læs mere

Navn: Viktorija Kadiseva
Titel: Salgschef
Land og by: Letland, Riga

1. Hvad arbejder du med hos Tibnor?  

 Salg hos Tibnor Letland.

2. Hvordan fik du din nuværende stilling?

I maj 2011 blev jeg ansat som salgsassistent hos Ruukki Metals Letland. Et år senere blev jeg forfremmet til sælger. Siden juni 2015 har jeg arbejdet som salgschef hos Tibnors division i Letland.

3. Hvornår begyndte du at arbejde hos Tibnor?

Den 18. maj 2011.

4. Hvilken uddannelse har du?

Jeg har læst økonomi på Rigas Tekniske Universitet med hovedvægt på arbejdssociologi og økonomi. 

5. Hvad er det bedste ved dit nuværende job?

Det, jeg allerbedst kan lide, er, at opfylde kundernes behov. Det indebærer også at organisere hele processen fra udarbejdelse af tilbud til at afgive bestillinger, organisere leverancer til slutbrugere i Letland, sende fakturaer og tage imod betalinger. Det er som en lang kæde, hvor man skal have styr på alle dele, hvis man skal opnå et godt resultat i sidste ende.

6. Kl. 9 en mandag morgen plejer jeg ...   

Jeg planlægger den kommende dags og uges aktiviteter. Jeg kan virkelig godt lide at organisere det, jeg gør, på en systematisk måde, men jeg er også nødt til at være fleksibel – man kan ikke altid forudsige kundens behov.

7. Hvilken type af kundekontakt har du?  

Mine vigtigste kommunikationsmidler er telefon og mail. Det er vigtigt at give hurtig respons på alle kundernes ønsker. Jeg besøger også mine kunder jævnligt. 

 
Luk

Simen Telle Hoel

Salgschef
Oslo, Norge

Læs mere
Navn: Simen Telle Hoel
Titel: Salgschef
Land og by: Norge, Oslo
 
1. Hvad arbejder du med hos Tibnor?  

Jeg er placeret i Oslo og arbejder som salgschef for produkter i rustfrit stål og aluminium. Mit fokusområde er aluminium. 

2. Hvordan fik du din nuværende stilling?

Det var faktisk lidt af en tilfældighed. Jeg havde lige aftjent min værnepligt og fået masser af nye certifikater, og så fik jeg arbejde hos en konkurrent (specialiseret i aluminium), eftersom jeg er en computernørd og lige havde fået nye truckcertifikater. Efter tre år blev jeg opdaget af Ruukki og fik tilbudt det job, jeg har i dag. 

3. Hvornår begyndte du at arbejde hos Tibnor?

I slutningen af 2010.

4. Hvilken uddannelse har du?

Jeg læste sundhedspleje, barnepleje og ungdomsarbejde.

5. Hvad er det bedste ved dit nuværende job?

Jeg kan godt lide at være specialist. Jeg har fået mulighed for at sætte mig ind i specialområder. Jeg føler, jeg kan tilbyde en vis kunnen, og at der er en grund til, at folk bør bede mig om råd. 

6. Kl. 9 en mandag morgen plejer jeg ...   

Jeg sidder formodentlig i bilen på vej til arbejde.

7. Hvilken type af kundekontakt har du? 

Jeg arbejder med slutkunder – både direkte og indirekte. Kunderne kontakter mig som regel via mail, da de ved, at deres mail bliver læst, håndteret og besvaret, uden at de er nødt til at ringe en ekstra gang. Jeg får også en hel del enkle spørgsmål om materialekvaliteter og lagerstatus, og de tager ofte kun et par minutter at besvare. Derudover har jeg en del måneds- og kvartalskontrakter, som jeg har ansvaret for, og jeg sender generelle retningslinjer for prissættelse til de andre medarbejdere hos Tibnor.

Luk

Antti Friman

Produktionsplanlægningschef
Järvenpää, Finland

Læs mere

Navn: Antti Friman
Titel: Produktionsplanlægningschef
Land og by: Finland, Tibnor Oy, Järvenpää servicecenter

1. Hvad arbejder du med hos Tibnor?  

Lige nu arbejder jeg som chef for produktionsplanlægning og tilbudsberegning i servicecentret i Träskända.

2. Hvordan fik du din nuværende stilling? 

Jeg begyndte som sommervikar i produktionen i 2002, og den rejse er ikke forbi endnu. I 2002-2006 arbejdede jeg i produktionen og på lageret i servicecentret i Träskända i skoleferierne og weekenden og ofte også om aftenen efter skole. Jeg betragter den periode som en vigtig forudsætning for at kunne opnå gode resultater i de andre roller, jeg har haft.

Jeg arbejdede som produktionsformand i 2006-2007 og derefter som udviklingsingeniør i 2007-2009. Fra 2009 til 2011 arbejdede jeg som produktionsplanlægningschef og var ansvarlig for produktionsplanlægning i servicecentret i Träskända. I 2011-2013 arbejdede jeg som salgschef med ansvar for at forbedre servicecentrets salg. I 2013 tiltrådte jeg min nuværende stilling som ansvarlig for produktionsplanlægning og tilbudsberegning.

3. Hvornår begyndte du at arbejde hos Tibnor?

Jeg har arbejdet i servicecentret i Träskända siden 2002.

4. Hvilken uddannelse har du?

Jeg er uddannet automatiseringsingeniør.

Jeg må sige, at for mit vedkommende er den bedste "skole" mine erfaringer fra arbejdet i produktionen og på lageret i Träskända (2002-2006) og som arbejdsleder (2006-2007). I de stillinger lærde jeg utroligt meget om vores produktion og vores lagerprocesser: hvilke muligheder og stærke sider vi har, og hvordan det påvirker vores evne til at skabe fremgang for virksomheden og opfylde kundernes behov.

5. Hvad er det bedste ved dit nuværende job?

At “Alle dage er forskellige” er måske et banalt svar, men sådan er det faktisk. Jeg har utroligt varierende arbejdsopgaver i løbet af dagen. Nogle arbejdsopgaver er naturligvis daglige rutiner, men hos Tibnor kan man også være kreativ og løse mange slags problemer hver dag. Hvem ville ikke få et ”kick”, når det fx lykkes at foretage nogle små forbedringer i hverdagen, som resulterer i vellykkede kundeleverancer?

6. Kl. 9 en mandag morgen plejer jeg ...   

En normal arbejdsdag begynder med et hurtigt møde. Vi kalder det ”dagens snak”. Planen er at gennemgå alle spørgsmål fra dagen før og snakke om den kommende dag. Vi diskuterer fx, om der er problemer med sikkerhed, leveringsevne og kvalitet, og om der er noget, vi skal forberede til næste dag.

7. Hvilken type af kundekontakt har du? 

I min nuværende stilling arbejder jeg mest i baggrunden: Jeg støtter salgsafdelingen, så vi kan opfylde kundernes behov, og som ansvarlig for produktionsplanlægningen sørger jeg for, at kundernes behov noteres og opfyldes i produktionen. Nogle gange møder jeg også kunder, tager på kundebesøg og tager imod dem, hvis de besøger Träskända. 


Luk

Cecilia Lahti

Kundeansvarlig 
Sundsvall, Sverige

Læs mere

Navn: Cecilia Lahti
Titel: Kundeansvarlig 
Land og by: Sverige, Sundsvall

1. Hvad arbejder du med hos Tibnor?  

Jeg arbejder som kundeansvarlig hos Tibnor Direkt i Sundsvall.

2. Hvordan fik du din nuværende stilling?

Mine forældre mødte faktisk hinanden, da de var ansat hos Söderberg & Haak i 70'erne (S&H var en af de oprindelige virksomheder, der senere blev til Tibnor). Og min mor arbejdede i stålbranchen i over 30 år. Så jeg er født ind i den.

3. Hvornår begyndte du at arbejde hos Tibnor?

Den 27. april 2015.

4. Hvilken uddannelse har du?

Jeg gik på den samfundsfaglige linje på gymnasiet.

5. Hvad er det bedste ved dit nuværende job?

Det er spændende at lære nye ting, fx om nye anvendelsesområder og brugen af stål og metal.

6. Kl. 9 en mandag morgen plejer jeg ...   

Da tager jeg som regel imod telefonopkald eller læser mails. Det kan også være, at jeg arbejder med forespørgsler fra kunder.

7. Hvilken type af kundekontakt har du? 

Jeg arbejder i Tibnor Direkt-teamet, og alle i min afdeling er ansvarlige for kundernes bestillinger og andre spørgsmål. Vi hjælper kunder via telefon og mail.

Luk

Marianna Mikkonen

Sælger
Kouvola, Finland

Læs mere

Navn: Marianna Mikkonen
Titel: Sælger
Land og by: Finland, Kouvola

1. Hvad arbejder du med hos Tibnor?  

Jeg arbejder som sælger i Kouvola i Finland.

2. Hvordan fik du din nuværende stilling?

I november 2000 begyndte jeg at arbejde som vikarierende produktionssekretær, og efter seks måneder blev jeg fastansat. I slutningen af året fik jeg tilbudt en stilling i salgsteamet. Jeg takkede ja til jobbet og fortsatte med det indtil slutningen af 2014. Ud over at varetage salgsopgaver var jeg key user på SAP og telefonsystemet BCM og arbejdede med IT-support på kontoret.

3. Hvornår begyndte du at arbejde hos Tibnor?

November 2000.

4. Hvilken uddannelse har du?

Jeg har en handelsskoleeksamen. Jeg havde regnskab som hovedfag.

5. Hvad er det bedste ved dit nuværende job?

At der er stor variation i arbejdsopgaverne.

6. Kl. 9 en mandag morgen plejer jeg ...   

Om mandagen kl. 9.00 er jeg altid til salgsteammøde.

7. Hvilken type af kundekontakt har du? 

Jeg har oftest telefonisk kontakt med vores kunder. Jeg er en såkaldt intern sælger. 

 

 

 
Luk

Heikki Kivelä

Divisionscontroller
Tampere/Hämeenlinna, Finland

Læs mere

Navn: Heikki Kivelä
Titel: Divisionscontroller
Land og by: Finland, Tampere/Hämeenlinna

1. Hvad arbejder du med hos Tibnor?  

Jeg er divisionscontroller. Sammen med andre controllere og medarbejdere hos Tibnor følger jeg op på, hvordan det går for os, og hvordan vi kan blive bedre.

2. Hvordan fik du din nuværende stilling?

Jeg begyndte hos det tidligere Ruukki Metals for syv år siden. Først arbejdede jeg to somre som praktikant inden for controlling. Derefter skrev jeg mit speciale for Ruukki, og så begyndte jeg at arbejde som controller hos det finlandssvenske stålservicecenter (SSC). Da Ruukki og SSAB blev fusioneret, blev Ruukkis SSC-virksomhed en del af Tibnor.  

3. Hvornår begyndte du at arbejde hos Tibnor?

For syv år siden.

4. Hvilken uddannelse har du?

Jeg læste industriel teknik og management på Villmanstrands Tekniske Universitet. Jeg havde industriel økonomi som hovedfag og computervidenskab som bifag.

5. Hvad er det bedste ved dit nuværende job?

Man lærer noget nyt hver dag. Jeg kan bruge min viden fra tiden hos Ruukki Metals og kombinere den med alt det nye hos Tibnor. Det er interessant at se, hvordan to virksomheder fra samme industrielle sektor har drevet deres virksomheder tidligere og at tænke over, hvordan det kan gøres bedre i fremtiden. 

6. Kl. 9 en mandag morgen plejer jeg ...   

At ankomme til kontoret i Tavastehus og begynde dagen med en kop kaffe og ugerapporteringen.

7. Hvilken type af kundekontakt har du? 

Mine kunder er de andre medarbejdere hos Tibnor. Jeg prøver på at gøre andres arbejde nemmere ved at give dem korrekte data, så de kan træffe forretningsmæssige beslutninger. Uanset om det er nogen i produktionen, salgsafdelingen eller et andet sted, så prøver jeg at hjælpe. 

 
Luk

Kimmo Halme

Produktionschef
Bearbejdning og lager, Hyvinkää, Finland

Læs mere

Navn: Kimmo Halme
Titel: Produktionschef
Land og by: Finland og de baltiske lande, Bearbejdning og lager, Servicecentret, Hyvinkää

1. Hvad arbejder du med hos Tibnor?  

Jeg er ansvarlig for en af Tibnors bearbejdningsenheder til lange produkter, der ligger i Hyvinge i det sydlige Finland. Der har jeg arbejdet som produktionschef siden marts 2015. 

2. Hvordan fik du din nuværende stilling?

Først arbejdede jeg med produktionsplanlægning i 2001-2006, især med savning af præcisionsrør og savning og laserskæring af rør. Derefter arbejdede jeg som udviklingsingeniør og projektingeniør i 2006-2015, hvor jeg havde ansvaret for forskellige slags udviklings- og investeringsprojekter for servicecentre.

3. Hvornår begyndte du at arbejde hos Tibnor?

Jeg begyndte som sommervikar i virksomheden i 1999, og samtidig gik jeg i gang med at skrive mit speciale om laserskæring af rør.

4. Hvilken uddannelse har du?

Jeg har læst automatiseringsteknik, og jeg er uddannet diplomingeniør. Jeg dimitterede i 2001.

5. Hvad er det bedste ved dit nuværende job?

Jeg kan godt lide at samarbejde med forskellige mennesker og grupper og at arbejde med forskellige processer.  Jeg er stolt af Tibnor og ser frem til at skabe en ny virksomhedskultur for virksomheden.

6. Kl. 9 en mandag morgen plejer jeg ...   

Mandag morgen kl. 9 har vi som regel vores morgenmøder. På morgenmøderne gennemgår vi den aktuelle situation. Målet er at gennemgå den nuværende situation, så vi kan gøre tingene på en endnu smartere måde end tidligere.

7. Hvilken type af kundekontakt har du? 

Vi tilbyder vores kunder teknisk support og samarbejder med dem, så de kan skabe win-win-situationer.

 
Luk