2. maj, 2019 07:54 CET

Den nye laserskæringsmaskine i Seinöjoki er blevet taget i brug – bedre fremstilling og højere kvalitet for kunderne

laserskæringsmaskine i Seinöjoki, TibnorTibnor har investeret i sin maskinpark og den her gang i vores bearbejdningsenhed i Seinäjoki. En ny laserskæringsmaskine blev taget i brug i uge 9 og den nye maskine styrker vores udbud indenfor laserskæring. For vores kunder betyder dette mere fleksible leveringer og en højere kvalitet på laserskårende dele.

– I samarbejde med personalet i Seinäjoki, valgte vi denne type fiberlaser efter at have sammenlignet flere modeller. Vi ønskede en maskine, der var kompatibel i forhold til flere forskellige materialetykkelser. Den nye maskine øger kapaciteten, specielt i forhold til 6 meter længder, hvilket betyder højere leveringsfleksibilitet overfor kunderne. Den nye teknologi giver endvidere et mere nøjagtigt slutprodukt, siger den ansvarlige chef i Seinäjoki, Arto Aro.

Med denne nye maskine, kan vi bedre tage hånd om vores laserskæringskunder og vi øger bl.a. leveringssikkerheden. Den nye Trumpf Trulaser 3060 Fibermaskine skærer i pladetykkelserne 1-25 mm. Og i formater op til 2500 x 6000 mm. Maskinen har et ”single-cutting-head” og er også i stand til oxygen- og nitrogenskæring.

– Det har været både spændende og givende at begynde, at anvende den nye maskine. Den er hurtig til at skære, siger Pasi Lauttamus, der er operatør på den nye laserskæringsmaskine i Seinäjoki.

Arto Aro, Tibnor

Arto Aro. ansvarlige chef i Seinäjoki