29. august, 2019 08:33 CET

Læs om vores nye og moderne centrallager ved Eidsvoll i Oslo, Norge

Centrallager ved Eidsvoll i Oslo, NorgeI foråret 2019, startede en af de største og måske vigtigste aktiviteter i Tibnors historie: vi startede processen med at flytte til et moderne centrallager ved Eidsvoll i Oslo, Norge.

Hvis du for nylig har mødt en ekstra stolt Tibnor medarbejder i Norge, er forklaringen måske meget simpel: i juni åbnede vores helt nye og state-of-the-art centrallager ved Eidsvoll. Om end er det ikke så ofte vi laver så store lagerflytninger, og det tager ofte lidt tid før alt er driftsklar. I opstarten af det nye lager var der mange udfordringer der skulle løses gennem sommeren, men de er alle under kontrol nu og vi er klar til at arbejde som normalt.

Det vil gøre en stor forskel for vores udvikling

Tibnor ønsker altid at være forrest når det gælder om at være konkurrencedygtig på leveringstid og kvalitet, og vores fokus på at investere i ny teknologi giver os mulighed for at levere med endnu større præcision.

Åbningen af lageret betyder at lagrene i Oslo, Berger, Bryne og Fredrikstad vil blive lukket ned, men som følge heraf vil centraliseringen gøre det muligt at arbejde mere kosteffektivt og minimere risikoen for forsinkelse og fejl. Sikkerhed har dog været og er stadig den højeste prioritet.

Erik Tønnesen, landechef i Tibnor Norge, taler stolt omkring byggeprocessen der er blevet udført i henhold til vores høje standarder for kvalitet og innovation.

– Det nye lager er blevet bygget nøjagtigt efter vores specifikke krav, og vil gøre en stor forskel for vores udvikling i Norge. Lageret forenkler hele produktflowet og giver os mange flere muligheder til at håndtere kunder og ordrer på en mere forudsigelig og effektiv måde.

Kunder i fokus

Tønnesen beskriver projektet og konstruktionen som en kollektiv indsats, hvor både lokal og international ekspertise er erhvervet for at sikre den bedst mulige kvalitet på alle niveauer. Alligevel ønsker han særligt og rose medarbejderne på lageret, der har arbejdet dag og nat for at sikre, at flytningen og den daglige drift går så normalt som muligt på trods af en travl start.

– Atmosfæren har været hektisk, men medarbejderne kender hinanden godt og samarbejder på en fantastisk måde. De har gjort et fantastisk stykke arbejde i en kritisk tid, hvor det vigtigste har været at tage sig af kunder og ordrer, mens der er blevet udført en stor flytning. Selvom vi har været i en overgangsfase, er situationen nu, at vi er på linje med på dagens arbejde og er godt i gang med næste dags arbejde. Vi har god kapacitet i både primer- og saveanlæg, som nu er godt kørt ind efter to måneders drift. Vi er klar til at forsyne vores kunder med materialer fra det nye centrallager og ser frem til et hektisk efterår.