15. april, 2020 08:52 CET

Tibnor forbedrer den digitale kundeoplevelse med nyt ERP-system og online kundeportal

 

Allan MølgaardNu bliver det endnu nemmere at handle med Tibnor. Som led i at styrke processer som lagerstyring, indkøb og salg, implementerer Tibnor nemlig et styrket ERP-system samt en forbedret online kundeportal, der gør købsoplevelsen for dig som kunde endnu bedre. 

Hos Tibnor bestræber vi os altid på at gøre en forskel for vores kunder. Det sker blandt andet gennem en gnidningsfri købsproces, som er nødvendig i en branche, hvor tingene ofte skal gå stærkt. Derfor optimerer Tibnor nu en lang række interne processer og systemer, så det bliver endnu lettere at handle online med Tibnor: 

- Helt konkret så får vi et af de mest moderne ERP-systemer af sin slags, som vi ruller ud over vores forretning i Danmark. Dermed bliver vi langt bedre stillet, når det kommer til lagerstyring, indkøb, salg og kundekontakt, hvilket i sidste ende også forbedrer kundeoplevelsen markant, fortæller salgschef hos Tibnor, Allan Mølgaard og forsætter: 

- Tidligere snakkede vores systemer på tværs af Tibnors lagre ikke sammen, og det forvirrede ofte kunden. Det bliver ændret med det nye system, hvor alt bliver samlet, så kunder eksempelvis kun skal forholde sig til én fakturering, også selvom vedkommende handler varer på forskellige Tibnor-lagre, forklarer han. 

Ny kundeportal samler alle dine aktiviteter ét sted

Som i mange andre brancher og industrier, så bevæger store dele af Tibnors forretning sig online. Derfor lanceres en ny kundeportal også, som fremover skal spille en afgørende rolle, hvad angår tilgængelighed for kunder, ligesom den også optimerer Tibnors digitale kundeoplevelse, lyder det fra Allan Mølgaard:  

- Med den nye kundeportal samler vi alle kundens aktiviteter ét sted. Det gør det nemt og intuitiv at anmode om og modtage tilbud, mens portalen også giver et klart overblik over ordrestatus, historik, fakturering og anden relevant dokumentation. Det betyder altså, at kunden kun skal forholde sig til én portal, hvor al handel og kommunikation med Tibnor bliver samlet, siger han og uddyber: 

- Den nye kundeportal bliver den eneste af sin slags, som er direkte designet til at håndtere den store variation af størrelser på stål, som vores varesortiment består af. Dermed samler kundeplatformen hele Tibnors brede sortiment, så man nemt og overskueligt kan navigere rundt i som kunde, fortæller Allan Mølgaard.

Selvom Tibnor oplever en stigning i webhandelen, så understreger Allan Mølgaard, at Tibnor ikke kommer til at gå på kompromis med kundekontakten:

- Mange af vores kunder har allerede omlagt hele sin købsproces til vores webportal, men det betyder absolut ikke, at vi nedprioriterer vores kundedialog og service. Tværtimod kommer den nye kundeportal til at forbedre vores dialog med kunden, fordi den gør det nemmere at være i løbende kontakt med os. Så vi er helt overbeviste om, at kundeportalen styrker vores relation til kunden yderligere, slutter Allan Mølgaard. 

Efter planen implementeres den nye kundeportal den 4. maj 2020. Kunder som allerede er oprettet på Tibnors kundeplatform får automatisk en aktiveringsmail, der giver adgang til den nye kundeportal.