16. april, 2020 09:37 CET

Velkommen til vores nye Country Manager, Fredrik Haglund

 

Fredrik Haglund, TibnorTibnor kan nu byde velkommen til Fredrik Haglund, der er ny Country Manager for Tibnor Danmark. Fredrik har mange års erfaring fra stålbranchen og har været 12 år i Tibnor. Det er således en særdeles kompetent herre, der nu skal stå i spidsen for de danske aktiviteter fremadrettet. Lær vores nye Country Manager at kende her. 

Fredrik Haglund er ny Country Manager hos Tibnor Danmark. Fredrik er født og opvokset i Sverige og har gennem de sidste 12 år besiddet en række ledende stillinger hos Tibnor i både Sverige og Finland, hvor han primært har beskæftiget sig med salg, strategi, logistik og produktion.

Nu er 39-årige Fredrik Haglund så landet i Danmark, hvor han som Country Manager er sat i spidsen for at forsætte Tibnor Danmarks positive vækst, hvilket er en opgave, som Fredrik glæder sig til at varetage. Han ser nemlig et stort potentiale i at komme endnu tættere på kunderne i Danmark: 

- Jeg er meget glad for og stolt over at få muligheden for at være en del af Tibnor Danmark. Det danske marked er yderst interessant. Danmark har en ledende rolle indenfor eksempelvis energi, vind og logistik og er en stærk eksportnation. Samtidig er erhvervsstrukturen i Danmark præget af mange mindre og mellemstore virksomheder, og det passer godt til os i Tibnor, hvor ingen kunde er for lille og ingen er for stor, lyder det fra Fredrik Haglund, der forsætter: 

- Med vores distributionscenter i Taulov har vi nordens største og mest moderne lagerfaciliteter. Taulov har en ideel logistisk beliggenhed, der gør, at vi kan garantere hurtig og effektiv levering i hele landet. Det har skabt en stærk lokal forankring på det danske marked samtidig med, at vi har stor gavn af at have en stærk koncern som SSAB i ryggen, forklarer han. 

Tibnors kunderelationer skal blive endnu bedre

For Fredrik Haglund er førsteprioriteten at lære det danske marked og Tibnor Danmark endnu bedre at kende. Derudover er det en mærkesag for ham at skabe endnu stærkere kunderelationer: 

- God service og stærke relationer er en integreret del af måden, vi arbejder og tænker på. Men vi stiller os sjældent helt tilfredse, og derfor skal vi blive endnu skarpere på, hvordan vi opnår et bedre samarbejde med kunder og leverandører, fortæller han og uddyber:

- Det er blandt andet også derfor, at vi har styrket vores webhandel med en ny kundeportal, som gør det nemmere for vores kunder at handle med Tibnor. Det er sådanne tiltag, der gør, at vi kan være et samlingspunkt for hele den danske stålindustri.

Aktivitetsniveauet forsætter trods coronavirus

Fredrik Haglund er på sin vis landet i orkanens øje. Kort efter sin ansættelse brød coronavirussen for alvor ud i Danmark og Sverige, og det har betydet ændrede arbejdsvilkår for mange virksomheder – også Tibnor: 

- Det er en helt speciel situation, vi befinder os i. Omstændighederne omkring coronavirussen påvirker selvfølgelig os alle, men vi har gennem hele krisen været i stand til at forsætte vores drift. Vi har intensiveret vores kontakt med kunder, mens vi også er i tæt dialog med vores leverandører, hvilket gør, at vi forsat kan holde vores høje aktivitetsniveau, siger Fredrik Haglund, som understreger, at Tibor lytter til myndighedernes anbefalinger: 

- Vi tager naturligvis alle de forholdsregler, vi kan. Størstedelen af vores medarbejdere klarer arbejdet hjemmefra, og på vores lagre og produktionsanlæg har sikkerhed i forvejen førsteprioritet, så her har det været nemt for vores medarbejdere at skærpe procedurerne, slutter han. 

Privat er Fredrik Haglund gift med Frida, og de har sammen to drenge på otte og fem år. Fredrik er nu bosat i Vejle, og det er planen, at kone og børn også flytter til Danmark til sommer.