text.skipToContent text.skipToNavigation

Nu kigger vi fremad sammen med kunderne

Efter et år hvor usikkerhed i markedet og interne omstruktureringer har udfordret landets største ståldistributør, Tibnor, kan der igen kigges fremad. Nu har man genfundet fodfæstet og styrket forudsætninger for at gøre en forskel for sine kunder. Sådan lyder meldingen fra administrerende direktør og salgsdirektøren i Tibnor Danmark.

Med ét blev verdensdagsordenen ændret, da coronapandemien lukkede det meste af verden ned i foråret. Nærmest simultant havde Tibnor netop søsat et nyt 

ERP-system og en moderniseret kundeportal, mens man også havde centraliseret sit lager i kølvandet på opkøbet af Saniståls ståldivision året forinden. De nye systemer krævede tilvænning både internt og for kunderne, som samtidigt blev ramt af den ulmende usikkerhed omkring coronanedlukningen.

Hos Tibnor erkender man, at omstruktureringerne efter opkøbet af Saniståls ståldivision sidste år har været udfordrende, men fortæller samtidig, at man nu har øjnene rettet stålfast mod fremtiden:

- Vi er ærlige omkring, at det seneste år har været et sejt træk at komme igennem, ligesom de seneste måneder med corona har påvirket dele af markedet. Men nu har vores interne omstruktureringer fundet fodfæste og den værste usikkerhed blandt kunder og leverandører er overstået. Vores drift er tilbage i fulde omdrejninger, mens lager- og leveringservice igen er på samme effektive niveau med dag til dag-levering og tidslevering, som kunderne kender. Så vi kigger ind i en særdeles positiv fremtid, siger administrerende direktør for Tibnor Danmark, Fredrik Haglund.

Tibnor er gearet til fremtiden – og til at hjælpe kunden

Et roligt hav har som bekendt aldrig gjort nogen til en erfaren sømand, og for Tibnor har det seneste års udfordringer således også polstret ståldistributøren til bedre at kunne rådgive og hjælpe kunder. Blandt andet har man styrket sit sortiment, ligesom det er gjort nemmere for kunder at benytte sig af Tibnors centrallager i Sverige:

- Vi har i dag Nordens dybeste og bredeste sortiment, mens vi også er førende inden for specialstål. Derudover har vi adgang til nogle af Nordens dygtigste stålspecialister, som gør det muligt for kunder at sparre om alt lige fra produkter og materialer til miljø og økonomi, fortæller salgsdirektør i Tibnor Danmark, Søren Pliniussen, der suppleres af Fredrik Haglund:

- Vi ønsker at være et samlingspunkt for hele stålindustrien inden for viden og rådgivning, og derfor er vi drevet af dialogen med vores kunder. Med Nordens største stålkoncern og -værk i ryggen og en stærk lokal forankring har vi desuden et solidt fundament for at gøre en forskel for både små og store virksomheder på tværs af landet, hvilket vi bestræber os på hver dag.

I Tibnor sender man endeligt en anerkendende tak til alle kunder, der har været tålmodige gennem de seneste måneder samt tiden før corona pandemiens udbrud:

- Vi skylder vores kunder en stor tak for at have udvist stor tålmodighed og velvilje til at få tingene til at lykkes. Tibnors medarbejdere har knoklet intensivt, og de har stor andel i, at vi i dag kigger ind i en lys fremtid. Vi går et utroligt spændende efterår i møde, og vi glæder os over, at vi igen kan arbejde tæt sammen med vores kunder og fokusere på at gøre en forskel ude i markedet, lyder det slutteligt fra Fredrik Haglund.
 

Kontakt os i dag

Hos Tibnor drives vi af at gøre en forskel for vores kunder. Sammen gør vi nemlig den nordiske industri stærkere. Hvad kan vi gøre for dig?

Kontakt os
Hurtig bestilling
Bearbejdningsmuligheder

Vælg overskæringstype

Pris for overskæring og overfladebehandling bliver tilføjet i varekurven.
Leveringsmuligheder
Valgt dato Mulighed for delvis levering


Log på

Jeg har glemt min adgangskode

Vi er glade for du ønsker at blive kunde hos Tibnor. For at kunne handle hos os, skal du ansøge om et kundenummer

Ansøg om kundekonto hos Tibnor

*Bemærk at Tibnor kun handler med virksomheder (B2B), og desværre ikke privatpersoner. Ansøgninger uden gyldigt CVR-nummer bliver derfor ikke behandlet.