text.skipToContent text.skipToNavigation

Ny fabrikschef i Tibnor: Logistik der skaber merværdi for kunden

I marts sidste år kunne Tibnor byde velkommen til Niels Peter Bach, der i dag fungerer som fabrikschef i Taulov. Niels Peter har mere end 15 års erfaring med logistik og står i spidsen for at videreudvikle og drive Tibnors distributions- og logistik-setup, der er en central brik i den fremadrettede vækst. 

Da Tibnors fabrikschef, Niels Peter Bach, trådte ind ad døren til Tibnor i marts sidste år, var han på mange måder landet midt i orkanens øje. Coronapandemien havde på få måneder ændret samfundet radikalt, og i Tibnor var man i fuld gang med at overgå til nye systemer og lagerløsninger, ligesom mere end 1000 varenumre skulle flyttes til Taulov Logistik Center fra en ekstern adresse.

I dag står Niels Peter i spidsen for 60 medarbejdere, og kigger tilbage på en hektisk start, der har rustet ham til nu at kigge fremad mod at optimere de eksisterende processer - og ikke mindst udvikle nye lager- og logistikløsninger, som skal skabe værdi på tværs af Tibnors forretning:

- Logistik og distribution er en central del af vores forsyningskæde, og ikke mindst vores kunders. Derfor er det væsentligt for Tibnor, at vi kigger holistisk på, hvordan distributions- og lagerstyringen kan bidrage til forretningen og give kunderne værdi, lyder det fra Niels Peter Bach, der fortsætter:

- Det er en af mine prioriteringer at kigge på rentabiliteten i forhold til tid og ressourcer, som vi bruger på at håndtere varer. Både i klassisk forstand på terminalen, men også med et fokus på at optimere vores flow direkte fra leverandører og værker til slutkunde uden om terminalen. 

Nye interne processer sparer tid for kunden og giver adgang til et bredere sortiment

Med den nye lagerløsning giver Tibnor nu eksisterende kunder adgang til fysiske varer i andre dele af moderkoncernen, SSAB, ligesom centrallageret i Taulov også ekspederer varer solgt i udlandet:

- Nu giver vi eksisterende kunder mulighed for at handle varer, der ikke nødvendigvis er på lageret i Taulov. Så uanset om varen er handlet af en dansk eller udenlandsk kunde, kan vi med den nye lagerløsning holde vores processer langt mere identiske, fortæller Nielsen Peter Bach. 

De nye systemer er for alvor kommet på prøve hos Tibnor, hvor man siden sidste kvartal af 2020 har oplevet en stødt stigende salgsmæssig vækst. En vækst der er faldt godt sammen med en indlæringskurve på terminalen, hvor en del af væksten er absorberet uden ekstra brug af ekstra ressourcer.

- Sammen med en masse ny IT har omlægningen naturligvis krævet omstillingsparathed fra alle medarbejdere, men alle har taget processen med ”ja-hatten” på, siger Niels Peter Bach og uddyber: 

- Nu har vi fundet fodfæste i de nye systemer, og vi ser derfor ind i en nutid og fremtid, hvor vi leverer med høj kvalitet til vores kunder samtidigt med vi holder ressourceforbruget i bund i en periode hvor efterspørgslen er tårnhøj og udbuddet til tider er begrænset.

Investeringer i mennesker giver værdi

For Niels Peter Bach har det fra første dag været væsentligt at understøtte medarbejdernes trivsel og udvikling. De bedste resultater i en forandringsproces skabes i et fællesskab der hver dag glæder sig til at komme på arbejde. 
 
- Det er helt centralt, at vi motiverer og inspirerer vores medarbejdere til at tage del i den udvikling, vi oplever i Tibnor. Alle har i længere perioder ydet en ekstra indsats samtidigt med at en mindre mandskabsforøgelse har været krævet. Det er derfor vigtigere end nogensinde, at vi skaber rammerne for medarbejdernes arbejdsglæde og motivation, så vi i fællesskab når vores mål. 

Som led i at styrke organisationens kompetencer har Tibnor etableret et uddannelsessamarbejde med EUC Lillebælt. Ifølge Niels Peter Bach, så er det en selvfølge, at nyansatte og eksisterende medarbejdere får mulighed for at opkvalificere sig løbende:

- Jeg har været idrætsleder i mange år og har altid troet på at give mennesker med lyst og talent en ekstra mulighed for at dygtiggøre sig. Det kommer ofte alle til gode og selvom opkvalificering tager tid, så er investeringen givet godt ud både for medarbejderen og Tibnor, slutter han. 

Senest kommer Niels Peter Bach fra en stilling hos GASA GROUP, hvor han i mere end 15 år har beskæftiget sig med logistik og distribution. Privat er Niels Peter Bach bosat lidt syd for Silkeborg med sin hustru og to døtre.
 

Kontakt os i dag

Hos Tibnor drives vi af at gøre en forskel for vores kunder. Sammen gør vi nemlig den nordiske industri stærkere. Hvad kan vi gøre for dig?

Kontakt os
Hurtig bestilling
Bearbejdningsmuligheder

Vælg overskæringstype

Pris for overskæring og overfladebehandling bliver tilføjet i varekurven.
Leveringsmuligheder
Valgt dato Mulighed for delvis levering


Log på

Jeg har glemt min adgangskode

Vi er glade for du ønsker at blive kunde hos Tibnor. For at kunne handle hos os, skal du ansøge om et kundenummer

Ansøg om kundekonto hos Tibnor

*Bemærk at Tibnor kun handler med virksomheder (B2B), og desværre ikke privatpersoner. Ansøgninger uden gyldigt CVR-nummer bliver derfor ikke behandlet.